Formbesked

Långpass idag. Således en helvetes jävla frukost med gröt, mackor, frukt, juice och kaffe. Sedan låg jag och degade några timmar och drack vatten medan maten la sig till rätta i magen. Tanken var att jag skulle ta mig hem till Johns föräldrar (där John för tillfället har bosatt sig för att kunna spela Starcraft 2 på deras dator) och tillbaka. Jag gissade att det var ungefär 1 mil dit.

 

I slottsskogen var det full rulle med scenbyggen inför WayOutWest så jag kryssade bland labyrinter av kravallstaket. Benen tog tid på sig att komma igång så det blev makligt tempo de första kilometrarna, ca 6-tempo. Tanken var att jag skulle ligga strax under 6-tempo för att se om kroppen fixade det under längre tid. Om Lidingö skall avklaras under 3 timmar så måste man ju som bekant springa lite fortare än 6-tempo. However…

 

Sahlgrenskabacken gick skapligt lätt och ner genom Toltorpsdalen rullade det på fint i 5:45-fart. Uppför backarna i östra Mölndal är ju ingen fart att tänka på, man är glad om man kommer upp…

 

När jag till slut kommit upp till familjen Holmströms residens stod det 11,9 km på displayen och då hade jag varit ute i 72 min. Nästan exakt 6-tempo i snitt således, även om det var backarna (läs väggarna…) som drog ned tiden. Snäll som han är bjöd John på vatten och snus, och sedan fortsatte jag med förnyade krafter hemåt igen.

 

Valde vägen genom Rävekärr den här gången och sprang sedan ut genom Åby, och vidare Eklanda. Benen bara flöt på och tempot låg nu stabilt på 5:30. Törsten var nu mitt enda bekymmer. Jag insåg att första chansen till vatten var att smita in på gymmet och dricka. Bara det att det var lååångt dit.

 

När 23 km var avverkade var jag äntligen där, smet in och stack huvudet under kranen och släppte ner 3-4 liter i halsen. DET var välbehövligt. När jag sedan fortsatte kändes det som rena barnleken. Jag ökade på ner mot 5-fart nerför Slottskogsgatan, struntade i att ta vänster direkt utan förlängde istället via Jaegerdorffsplatsen så det skulle bli mer än 25 km.

 

När jag stannade utanför dörren hade jag avverkat 25,5 km, på tiden 2:25:36, snittfart 5:42. 2109 kcal gick tydligen också åt. Många öl…

 

Riktigt nöjd med passet dock, kändes lugnt och behagligt hela vägen, inte ont någonstans, inget skav eller så heller. Att hålla det här tempot i 5 km till KAN ju inte vara omöjligt; okej jag vet att det är kuperat men ändå. Jaja, den som lever får se.

 

Nu blir det thaimat, en mörk öl, och framstupa sidoläge.

 


Kommentarer
Postat av: Adam

Grymt bra! Och inte ens lite mör?! :)

2010-08-10 @ 20:17:30
Postat av: Lise

Hej Pelle! Kul att du börjat blogga. Och vad extremt hurtig du verkar! :P



/Gammal klasskompis

2010-08-11 @ 08:08:00
URL: http://yetanotherblog.blogg.se/
Postat av: Pelle

Lite mör är man allt. Inte ont eller så men trött och konstant hungrig.

2010-08-11 @ 08:43:53
Postat av: Anso

Hej, fan va kul att läsa! Du verkar köra på rätt bra, men jag är inte så förvånad! Tänkte bara fråga vart du får ideér ifrån med dina pass? Fixar du iordning planeringen på egen hand eller lånar du från något? Jag skulle behöva lite mer löp i kroppen, vi kör "bara" korta intervaller och spenst och skit..saknar löpning! Lycka till på Lidingöloppet, tror du kommer krossa! Kram

2010-08-11 @ 12:21:46
Postat av: Martin

Gött jobbat Pelle!

2010-08-11 @ 17:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0