Han som aldrig kan följa sin planering...

Idag stod intervaller på schemat. Eftersom jag kände av gårdagens öl kändes det inte som någon bra idé att hetsa ut så istället tog jag en långfrukost i sängen och kollade en film.

Kändes fortfarande lite seg när jag joggade iväg så det blev en stillsam uppjogg i 2 km följt av lite stretch och böj. Helt plötsligt tappade jag lusten att köra intervaller och blev istället nyfiken på vad min kapacitet på 5km är för stunden. Jag började nedanför Chapmans torg ungefär och satte av längs med vattnet bort mot operan. Sneglade på klockan då och då för att förvissa mig att jag aldrig kom över 4-tempo. Första km gick på 3:32 och jag insåg att det här håller nog inte så jag försökte dra ner, men när jag vände vid 2,5km visade tiden 9:07. De sista 2,5km hem växlade mellan hopp och förtvivlan. 100 m kunde kännas super, medans jag nästan fick stanna och kräkas nästa 100 m. När klockan ÄNTLIGEN pep hade tiden runnit iväg till 19:47, snitt fart på 3:57. Helt okej men hade nog vart bättre om jag hade öppnat lite långsammare.

Efter att ha legat i gräset och hyperventilerat en stund fortsatte jag hemåt i maklig 5:20-fart. Fick en idé att trots allt köra EN backsprint i backen upp mot älvsborgsbron. Brände upp för den 285 meter långa (och jävligt branta) backen på 1:03, 3:51-fart. Sedan var jag död på allvar så jag joggade hem i ett tilltagande regn. Totalt blev det 8,25 km. Hittills den här veckan har det nu blivit 38,6 km med en snittfart på 4:37. Med distanspasset imorrn blir uppemot 55 km, min bästa träningsvecka på år och dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0