På benen igen...med intervaller.

Tisdagens långpass tog nog mer än jag trodde, för när jag var på gymmet i onsdags och körde bland annat frivändningar kändes kroppen som den var 90 år och helt plötsligt drog det till i röven, så illa att jag trodde något allvarligt hade hänt. Tack vare, (eller på grund av) spänningarna där så gick jag väl konstigt för snabbt stelnade jag till i hela benen och ländryggen. Jag antog att det var kroppen som ropade efter vila, så så fick det bli.

Idag kändes det fint igen så gårdagens tänkta distanspass blev ett intervallpass idag istället. 1000 m-intervaller med gå/joggvila. Värmde med 3 km jogg ut förbi Kungsten mot Saltholmen. Släppte iväg mig själv på den första 1000-ingen. När klockan pep var jag rejält trött, för trött. 3:38-tempo, alldeles för fort. Var tvungen att ta igen mig rejält och bestämde att det fick bli 500-ingar istället...

Så här blev resten:

746 meter   3:41-tempo
500 meter   3:39-tempo
502 meter   3:51-tempo
559 meter   3:39-tempo
385 meter   3:55-tempo
518 meter   3:39-tempo
502 meter   3:52-tempo
180 meter   3:28-tempo

Nerjogg 1km
Totalt blev det 11 km avverkat.

Jag måste lära mig köra långsammare långintervaller, jag blir för hetsig i början med följden att jag kroknar för snabbt. Men men, jag är rätt nöjd med passet ändå. Hoppas bara jag inte är för seg i benen imorgon för då blir det backintervaller med Johnnyboy.

Nu blir det pannbiffar gjorda på soyafärs, klyftpotatis, avocadosallad och vitlökssmör. En flaska rödvin är öppnad och friden är total.

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0