Slutspurten

Nu är det bara några veckor kvar till halvmaran i Halmstad. Tanken var ju att det skulle bli en attack mot min drömgräns 1.30, men sedan jag anmälde mig till Lidingöloppet känns det som om det loppet har blivit huvudmålet istället. Jag har dåliga referensramar rörande distansen 30 km, (dessutom i kuperad terräng),men under tre timmar blir nog målet. Jag är ju ingen mästare på så långa distanser direkt...maran i Stockholm 2006 fortfarande i färskt minne, paseringen 35 km på 3.30 som planerat, och sedan.....kraaaamp.

Ett grymt bra pass i förrgår iallafall. Det var tänkt som ett distanspass men benen ville mer och när jag till slut var hemma igen visade min nya Garmin-leksak på 21,2 km på tiden 1.41.37! Grymt nöjd eftersom det aldrig var jobbigt och jag kände att jag höll igen hela tiden. Finns ju iallafall 10 min att slipa på den tiden!

Igår var jag nere en sväng på gymet, fick med mig John också. Kul med sällskap när man är van att alltid köra själv. Kändes ganska okej i kroppen, 115 kg gick upp ganska lätt i bänken, sedan ett misslyckat på 117,5 kg. Sedan chins med extra vikter. Körde 3 reps med  15kg i bältet, sedan 20, 25, och dslutligen en 2:a med 30kg.

Idag blir det en 12km-runda i snabbt tempo, 4.30-4.40 min/km. Fanns inte löpinspirationen innan så finns den verkligen nu efter tisdagens fantastiska runda!

Vill för övrigt tacka lisakarinmatilda.blogg.se för inspirationen att ta tag i löpningen igen!

Kram / Pelle

Kommentarer
Postat av: westin

bra skit! lycka till!

2010-08-05 @ 12:09:24
Postat av: Pelle

Tack!

2010-08-05 @ 13:03:00
Postat av: Jonaz Hogedal

Kör på nu pelle, vill du köra ett strongmanpass är de bara att höra av sig. pöss

2010-08-05 @ 15:16:25
URL: http://strongman.blogg.se/
Postat av: Martin

Tjena Pelle!



Vänta bara, jag ska dra 200 i marklyft innan denna månaden är slut!



Gött att ses senast, hörs mannen!

2010-08-05 @ 19:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0