Snabb mil

12 km i 4.30-4.40 tempo var tanken. Så blev det inte riktigt...
Kände mig först stel i benen så jag promenerade en bit tills gps:en hade ställt in sig. När jag väl började springa kände jag att det var bra klipp i steget så jag lät benen styra istället för huvudet. Efter 5 km var jag rejält trött och vände hemåt igen, och försökte efter bästa förmåga hålla farten uppe. Gick inte riktigt men klockan hann iallafall inte över 43 min när 10 km var till ända...

Första 5 km gick på 20:41. Tempo 4:07 min/km.

Andra 5 km gick på 22:13. Tempo 4:28 min/km.

Totalt 10 km. 42:54. Snitttempo: 4:17 min/km.

Imorgon blir det marklyft och frivändningar på gymet med John, Krull och Willy. Skall bli kul och se om man lyckas upprepa det nysatta PB:t i marklyft, 180 kg. Det blir sista försöket på länge för från och med nästa vecka så slopar jag den tunga styrketräningen för att vara maximalt fräsch under löppassen.

Tanken är att det skall bli intervaller på lördag och ett långpass på söndag. Känns som det kommer behövas en öl eller två imorgon för att orka med det=)




Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra jobbat på milen! Hoppas att känns lika bra med intervallerna och långpasset. Ölen ger förhoppningsvis lite extra energi. =)

2010-08-05 @ 20:50:34
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0