Trött kropp och dåligt bloggande

Dåligt med uppdateringar den här veckan. Jag får skylla på skolan, med ex-jobb, juridik och allt vad den innebär.

I lördags körde jag och John en repris på backintervallerna från två veckor tillbaka. Lite hårdare press den här gången. 5 km uppjogg och 1 km hemjogg. Till vänster tiderna från den 14:e och till höger tiderna från i lördags.

14/8                    28/8

52 sek                  45 sek               
50 sek                  45 sek
46 sek                  34 sek
47 sek                  37 sek
41 sek                  48 sek
42 sek                  44 sek
40 sek                  46 sek
36 sek                  43 sek
50 sek                  43 sek
44 sek                  42 sek

Tot: Tot:
07:30 min             07:08 min
4:50-tempo           4:34-tempo


Söndagen blev vilodag men på måndag besökte jag Calle i hans gym. Det var tänkt som ett lugnt pass men Calle satte takten och när vi till slut vinglade in i duschen hade tre timmar förflutit. Marklyftet gick inte att maxa eftersom det bara fanns vikter som räckte till 135 kg men några 3:or på det blev det iallafall och 110 kg i bänkpressen gick lätt.

Igår stod det 13 km distans i mitt träningsschema men benen var så stumma att jag istället bara joggade planlöst i 8 km.

Idag däremot kände jag mig fräschare så idag blev distanspasset av. Efter 6-7 km kändes dock kroppen trasig igen och det var med rejäl möda jag drog mig runt de dryga 14 kilometerna.
Tiden blev 1:06:29 på 14,05 km. 4:44-tempo. Borde normalt sett gå ganska lätt men nu är benen verkligen sega. Resten av veckan tänker jag vila från träningen för att få gnistan tillbaka. Sega ben är väl en sak, men idag hade jag faktiskt inte ens lust.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0